Norge

Grönklädde Thorbjørn Vereide överlevde 90 minuters mardröm på Utøya. Nu befinner han sig i säkerhet på Sundvollen med de flera av de andra överlevande.
http://www.aftonbladet.se/

Ja dom flesta har väl hört vad som har hänt i norge och det är sjukt. Har sett det på tv idag och det är så sjukt jag förstår inte. Hur kan man skjuta över 80 ungdomar och spränga en bomb mitt i en huvudstad.
Som jag har fattat det så handlar det om en hel del politik, varför får man inte tro på det man vill och brinna för det man brinner för. Jag förstår inte dom omogna personerna som inte tycker att andra får tycka som man själv vill..

Nu hoppas jag verkligen att dom löser det där borta och jag tänder gärna ett ljus här på bloggen för att visa att jag verkligen bryr mig och att jag tänker på dom som har mist sina vänner och familje medlemmar.
Tänk om det hade hänt här där jag bor..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0